Mark Zuckerberg 9 legjobb vezetői idézete
1. Légy gyors
“Mozogj gyorsan és dönts le falakat. Amíg ez nem történik meg, nem mozogsz elég gyorsan.” (2009. október)
2. Ismerj meg mindent
“Ha újra kezdeném, nagyon másképp csinálnék dolgokat. Nem ismerek semmit. A Szilícium-völgyben elkap az érzés, hogy itt kell élni. Azonban nem ez az egyetlen hely, ahol lenni kell. Ha újra kezdeném, akkor Boston-ban maradnék. A Szilícium-völgy egy rövid távú beállítottságú hely, és ez zavar.” (2011. október)
3. Légy kitartó
“Élénken emlékszem arra, amikor egy-két nappal az után, hogy megnyitottam a Facebook-ot, a barátaimmal pizzáztam. Tudod, valakinek meg kellett csinálni a világon ilyen szolgáltatást, mint ez. De nem gondoltam volna, hogy mi leszünk azok, akik ezt megoldják. És úgy gondolom, hogy csupán azért sikerült, mert mi többet dolgoztunk rajta. (2014. január)
4. Légy figyelmes hallgatóság
“Nem az a kérdés: “Mit akarunk megtudni az emberekről?”. A kérdés ez: “Mit akarnak az emberek elmondani magukról?” (2011. november)
5. Kockáztass vagy elbuksz
“A legnagyobb kockázat az, ha nem vállalsz kockázatot. Egy olyan világban, ami nagyon gyorsan változik, a bukás egyetlen garanciája a kockázatok elkerülése. ” (2011. október)
6. Legyen küldetésed
“Építs küldetést és üzletet egymással karöltve. Igaz, hogy ami legkevésbé izgatott, az a küldetés volt, de úgy gondolom, hogy a kezdetektől meg akartuk érteni, hogyan lehet megcsinálni mindkettőt egyszerre.” (2012. szeptember)
7. Higgy
“Az emberek lehetnek nagyon okosak és nagyon tehetségesek, de ha nem hisznek igazán, akkor nem fognak keményen dolgozni.” (2005. október)
8. Akarj másokat is megismerni
“Nem akarom, hogy a Facebook csak egy amerikai cég legyen. És nem akarom, hogy olyan cég legyen, ami az amerikai értékrendet terjeszti a világban. Inkább úgy látom, hogy meg kell ismerni a kulturális érzékenységet, és azt, ahogy az emberek éppen gondolkodnak.” (2011. június)
9. Hozz változást a világba
“Soha nem volt célom, hogy csupán egy átlagos céget alapítsak. Sokan félreértik ezt, mintha nem érdekelne a bevétel, vagy a profit, vagy az ezekhez hasonló dolgok. De nem csak egy átlagos cégnek lenni azt jelenti, hogy valóban nagy változást hozunk a világban.”
forrás: motivator.ma