2013. dec 03.

Mit gondolnak a gyerekek a szeretetről és a karácsonyról?

írta: FMK
Mit gondolnak a gyerekek a szeretetről és a karácsonyról?

óóóó.jpg

A gyerekek gondolatai, érzései mindig meglepetésként hatnak a felnőttvilágra, mert ők olyan dolgokat is ki mernek mondani, amiket mi felnőttek nem tudnánk ennyire tisztán és egyszerűen megfogalmazni. Ez azért lehet, mert ők, apró pici emberek, még nem a szocializáció által elvárt és beprogramozott kliséket szajkózzák, hanem bátran kimondják az olykor megnevettető, de legtöbbször szívmelengető gyermeki gondolataikat mindenről, ami érdekli őket. Legyen az éppen a szeretet, a szerelem vagy a karácsony. A lenti idézetek az olvasók arcára is garantáltan mosolyt varázsolnak.

Gyerekszáj  a szeretetről:

Zsolti, 4 éves: "A szeretet az, amikor ha kiesik a matchboxom kereke, az apukám nem kiabál velem, hanem visszaszereli."

Antal, 6 éves: "Szerintem az a szeretet, hogyha a felnőttek megígérnek valamit, akkor azt betartják. Még akkor is, ha csúszik az út."

Verus, 6 éves: "Ma anya nagyon megijedt, mert magas volt a nagypapa vérnyomása. Felszökött az égig a vére, azt mondták... szerintem az ijedés a szeretet."

Réka, 5 éves: "A múltkor beleestem a medencébe. Rúgkapáltam, mert nem tudok még jól úszni. A tesóm is utánam esett, direkt, hogy segítsen. A papa halászott ki mindkettőnket. És aztán csak ölelt minket és úgy dörömbölt a szíve, majdnem kiugrott a vizes öltönyéből."

Rozi, 5 éves: "Az anyukám minden vasárnap süt piskótát. Néha epreset, és én segíthetek tejszínhabozni. Szeretetből."

bol.jpg

„A szerelem az, amikor ketten elmennek ebédelni, az egyik odaadja a másiknak a sült krumpliját, és nem kér cserébe semmit.”

„A szerelem az, amikor anyu készít apunak kávét, és beleszürcsöl, hogy megnézze, jóízű-e.”

„A szerelem az, amikor azt mondod egy fiúnak, hogy tetszik az inge, és aztán azt hordja minden nap.”

„A szerelemtől még akkor is mosolyog az ember, ha fáradt.”

„A szerelem az, amikor két öreg ember még annak ellenére is együtt van, hogy már mindent tudnak egymásról.”

„A szerelem az, amikor anyu apunak adja a legnagyobb csirkecombot.”

„Az a szeretet, amikor a nővérem nekem adja az összes ruhát, amit kinőtt, és el kell mennie, hogy újakat vegyen.”

„A szeretet az, amikor a kutyám össze-vissza nyalogat, pedig egész napra magára hagytam.”

„Hagyom, hogy a nővérem állandóan szorongasson engem, mert anyu azt mondta, hogy csak azért csinálja, mert szeret. Ezért a kisöcsémet én is mindig megszorongatom.”

karácsony_gyerekek.jpg

 

Gyerekszáj a karácsonyról

„Amikor közeleg a szent karácsony, jobb szívünk lesz, és segítenünk kell azokat, akik nálunk rosszabbul állnak: az öregeket, a szegény gyerekeket, és azokat a szerencsétleneket, akik a kukában laknak.”

„Nekem a karácsony az apró kis elkészült ajándékokat jelenti, amiket már hetekkel azelőtt kitalálok, tervezgetek, és amíg elkészülnek, sok-sok odafigyelés és szeretet szorul beléjük.”

„Mikor jön a karácsony, ahelyett, hogy Jézus születésnapjára gondolnának, a világon mindenki más azzal van elfoglalva, hogy mit egyen, mit igyon, és mivel durrogasson.”

„Alig vártam már a karácsonyt, egyszerűen nem bírtam tovább! Rengeteget tanultam, még, ha a jegyeimen nem is látszott meg annyira, és egyszerűen nem bírtam tovább, hogy ne legyen már vége az iskolának, és kezdődjön a karácsonyi szünet.”

„Karácsonykor csodálatos, a legszebb dolog a világon, jó volna, ha bár sose múlna el a karácsony, olyan szép.”

„A karácsonyban szerintem az a legtisztességesebb, hogy nincs iskola.”

„Karácsony estéjén minálunk több minden volt az asztalon, mint egy étterem! Minálunk karácsonykor egy étteremnél is többet eszünk!”

„Vacsora utána elmondtam a karácsonyi verset, taps volt, de pénz semmi.”

„Gyermek Jézus egy betlehemi barlangban született, nem háznál vagy klinikán, mert egy palesztinai szállodás se akart neki szülőszobát kiadni. Ha tudták volna, hogy ő Jézus, személyesen a Királyi Palace Hotelt adták volna ki neki.”

"A három napkeleti bölcs Jézusnak aranyat, mirhát és tömjént vitt, és ezüstöt, azt hiszem, de szerintem jobban örült volna egy birkózós játéknak."

"Jézus nagyon messze született, egy másik országban, Betlehemben, Angliában."

" Nem vagyok igazán keresztény, de hiszek az egyszarvúakban."

 

Szólj hozzá

gyerekszáj karácsony Ajánlók