2014. jún 18.

12 dolog, amit a sikeres emberek a munkanapjuk első órájában csinálnak

írta: FMK
12 dolog, amit a sikeres emberek a munkanapjuk első órájában csinálnak

 

Névtelen.png

Egyből nekiesni az előttünk álló feladatoknak? Sürgősen felejtsük el! 

A Business Insider üzleti lap azzal a bevezetővel tette közzé ezt a tizenkét pontot, hogy nagyon figyeljünk oda, mit csinálunk ebben az első munkaórában, mert az hatással lesz a napunk hátralévő részére. A tanácsokat többek között Lynn Taylortól, egy munkaügyi szakértőtől vették, aki még könyvet is írt arról, hogyan kezeljük a főnökünk gyerekes kirohanásait. Az biztos, hogy a legfontosabb, hogy lassanként rájöjjünk: nem kell semmit elkapkodni, vannak dolgok, amik várhatnak.

De nézzük a pontokat, hogy mit csinálnak ezek a sikeres emberek a munkanap első hatvan percében.

Elismerik, ha valami kemény teendő tornyosul előttük, és készülnek rá.

Nagyon sokan vagyunk olyanok, akik nagyon nehezen hajlandóak elárulni, ha valami már majdnem meghaladja képességeinket, és kemény diónak ígérkezik. A munkapiacon farkastörvények uralkodnak, olyannak kell látszani, mint aki mindenre képes - vagy nem? Nem.

Az őszinteség, a készség a beismerésre sokkal jobbat tesz a lelkünkkel, ráadásul mások sem csalódnak bennünk később. A lényeg, hogy ne halogassuk a húzós feladatokat, mert akkor egész nap Damoklész kardjaként fognak a fejünk felett lebegni, amitől csak stresszelni fogunk. Minél előbb kezdjük el kidolgozni a megoldást!

Nem kezdik a munkanapot konfliktusos helyzettel.

Vagyis ha van valami, ami várhatóan nem fog túl jól hatni arra a kollégára, akivel megosztani készülünk, akkor várjunk vele! A reggeli órák mindig jobban tele vannak munkával, ezért ha tehetjük, a várhatóan konfliktusos helyzeteket időzítsük a nyugisabb periódusra, mondjuk az üzemi ebéd utánra.

Írnak valamit, amihez penge agy kell.

Vanderkam szerint az írás önfegyelmet igényel, és az akaraterőnk is a nap elején tombol igazán, és később csak hanyatlik. Szóval, ha meg kell írnunk egy bemutatkozást egy új ügyfélnek, vagy egy jelentést, egy javaslatot, hosszú válaszlevelet, esetleg egy jó cikket, akkor annak a reggel legyen az ideje!

Üdvözlik a csapatot.

A jó és sikeres főnökök, meg a jó és sikeres alkalmazottak is tisztában vannak azzal, hogy csapatjátékot játszanak, ezért első dolguk reggel, hogy üdvözöljék őket. „Ez együttérzést mutat, természetéből fakadóan ápolja a kapcsolatokat és a bajtársiasságot” - állítja a témában jártas Taylor.

Éppen csak rápislantanak az e-mailekre!

A napot proaktív és nem reaktív módon érdemes elkezdeni, ehhez pedig az kell, hogy ne feküdjünk be rögtön az olvasatlan elektronikus leveleink nyomasztó súlya alá. Csak fussuk át őket, nehogy lemaradjunk valami fontosról, de ne kezdjük végigolvasni őket egyenként!

Elkerülik a figyelemelvonó tényezőket.

A kedvenc hírportál vezércikkének címe már elég, hogy kizökkentsen, ezért a legjobb, ha rá sem nézünk, ha egy feladat közepén vagyunk. A kíváncsiság serényen dolgozhat bennünk, de a profik le tudják ezt küzdeni, és csak akkor kiugrani a munkafolyamatból, amikor végeztek azzal.

Nem tartanak meetinget.

„A legfontosabb, amit a reggeli első órában NEM szabad tennünk, az az, hogy tanácskozást tartunk a munkatársakkal. Kivéve, ha nagy fókuszáltságra van hozzá szükség” - mondja Vanderkam. És igaza lehet, hiszen a legtöbb ilyen meetingen nem vad munka folyik, inkább csak ötletelés, döntések előkészítése, megvitatása. A reggeli órákra inkább a tényleges munkát kell tartogatni.

Relaxálnak.

Ez furcsán hangozhat, és sokaknak nehezére is eshet, hogy a munkahelyre beérve rögtön hátradőljenek pár percre. Pedig az igazán sikeres emberek jól ismerik annak a jelentőségét, hogy egy kicsit békére leljenek, és csak utána vessék bele magukat a dolgokba. Próbáljuk meg!

 forrás: nyugat.hu

 

Szólj hozzá

ajánlók amit a sikeres emberek a munkanapjuk első órájában csinálnak